اخبار   
 

 شهرداری‌ها سیاست تغییر کاربری زمین‌ها را از دستور کار خود خارج کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از شهرداران خواست تا سیاست‌های تغییر کاربری زمین‌های شهری را از دستور کار خود خارج کنند ...

شهرداری‌ها سیاست تغییر کاربری زمین‌ها را از دستور کار خود خارج کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از شهرداران خواست تا سیاست‌های تغییر کاربری زمین‌های شهری را از دستور کار خود خارج کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در نشست تخصصی شهرداران استان هرمزگان افزود: اصولا شهرداری‌ها برای تغییر کاربری خیلی تلاش می‌کنند و در این مسیر به مبالغ دریافتی از تغییرکاربری و فروش آن فکر می‌کنند که از نظر ما راهکار مناسبی نیست.

وی با تاکید بر این که هدف شهرداری‌ها باید رفاه مردم باشد، گفت: گاها شهرداری‌ها با تغییر کاربری زمین‌ها و فروش آن آسودگی خاطر شهروندان از بین می‌رود و در این زمینه باید بازنگری صورت گیرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ما عملا با تغییر کاربری‌ها آینده شهری خود را به فروش می‌رسانیم و آن را قفل می‌کنیم.

وی همچنین بر معماری بومی تاکید کرد و افزود: وقتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس مراجعه می‌کنیم می‌بینیم معماران آن‌ها ایرانی‌اند اما وقتی اینجا را نگاه می‌کنیم ردی از معماری بومی نمی‌بینیم و این رویه که خودمان از معماری بومی که مورد توجه دیگران هست استفاده نمی‌کنیم باید اصلاح شود.



وی به نورپردازی در شهرهای هرمزگان هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید از اساتید و افراد دارای فکر استفاده کنیم تا بتوانیم به شهرهای هرمزگان زیبایی ببخشیم.

در این نشست همچنین ابراهیم رستم گورانی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به برگزاری این نشست افزود: هدف ما از برگزاری این نشست‌ها ارتقا سیما و منظر شهری است.

وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری این نشست‌ها بتواند روح تازه‌ای به سیمای شهری ببخشد.

گورانی افزود، شهرداری‌ها باید در نصب المان در شهرهای خود به ساختار اجتماعی و معماری بومی و بافت تاریخی توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به نصب برخی المان‌ها در شهرها اضافه کرد، تمامی این المان‌ها باید در کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری بررسی و مورد تصویب قرار گیرد و پس از تصویب نسبت به اجرای آن اقدام شود.

  منبع : وبگاه وزارت راه و شهرسازی
  13:17   یکشنبه 16 خرداد 1395  
 نظرات